top of page
  • Szerző képeSimon Goldman

A varázsszó: hála II.

Ha már volt lehetőséged profi tőzsdei kereskedővel beszélgetni, akkor már tudod, hogy az ő gondolkozásuk nagyban eltér az átlagostól, megjárta a hadak útját azért, hogy megcsinálja a saját szerencséjét. Mi vár téged az alagút végén? A Tőzsdeguru ezt is megmutatja neked: http://tozsdeguru.com/.



Az előző alkalommal a GLAD metódusról kezdtem el neked írni. A gyakorlat négy részből épül fel, aminek az első része a hálával kapcsolatos. Érdemes rászánni egy pár percet azon dolgok leírására, amikért hálás vagy. Nem klisékben kell gondolkodni, hanem csak olyanokban, amikért tényleg hálás vagy. Tehát azért mert más mondjuk, belefogalmazná a hálalistájába a testvérét, de te már évek óta nem tartod vele a kapcsolatod, akkor ne rakd bele. :) A lényeg, hogy legyen némi valóban pozitív érzelmi háttere a dolognak, amiért leírod azt, majd elmondod az első gyakorlatrészként.

Amikor először alkalmaztam ezt a gyakorlatot, akkor úgy csináltam, hogy elmondtam magamban például, hogy “hálás vagyok a családomért”, majd hozzátettem, hogy” azért mert sok örömet okoznak nekem”. Manapság már nem teszem ezt hozzá, hanem bármi amit elmondok, arra gondolok és az így kiváltott érzelemre koncentrálok. Ez szerintem rutin kérdése. Idővel az is eljön, hogy azért leszel hálás, hogy aznap is felkeltél, hogy egészséges vagy, egy finom illatot éreztél...





A második részben azt kell elmormolnod magadban, hogy mi az amit aznap megtanultál. Ahhoz, hogy ezt megtudd, természetesen át kell gondolnod az adott napod és találnod valamit, ami valami újat tanított vagy tanulságot adott neked. Nem kell egy egész raklapnyit összegyűjteni, elég egyet és bőségesen elég valami igazán apróság.

Ezt nagyjából úgy kell elképzelni, hogy az adott napon mondjuk el kell menned felvenni egy csomagot egy csomag automatából, de te még sohasem csináltál ilyet. Elmész, benyomod amit be kell, kiveszed amit ki kell, aztán mész tovább a dolgodra. Ez az egyszerű, modern embernek már kihívást koránt sem jelentő folyamat bizony egy új dolog megtanulása volt. Apróságnak tűnhet, de amennyiben ilyen apróságokat is észreveszel, már jó irányban vagy.


Ha az életed átjárja egy állandó laza éberség, figyelem, akkor sokkal könnyebben fogod tudni tökéletesíteni magad azért, hogy igazi high-performer legyél. Tőzsdében mit jelent a magas teljesítmény? Mondjuk egy számla négyszerezést.


-Simon Goldman-

bottom of page